I'm so sad

I was a bit sad yesterday.

I was told by my babysitter, Adriana might be infected by “Demam Campak”. Immediately after Maghrib prayer I took her to the panel clinic. However, the doctor told us that it just a beginning and nothing to worries of. My mother also advised us to give some coconut water that might helps.

Actually, last Saturday when my baby woke up in the morning. I felt that her body temperature was a bit hot. After using the thermometer, it shows 38.1 Celsius. But the doctor just gave her a normal fever medicine. Last weekend my baby seems to lose her appetite. Even a bottle of milk also she won’t be able to finish it.

I did snap a picture of her yesterday while sleeping. Sorry coz the image a bit blurr since I didn’t use any flash. She’ holding my name tag tightly eventhough she was sleeping. Until now, I’m still sad about it. She also got some cough that always makes her awake while asleep. Anyone have idea how I can cure it besides using Breacol? I mean the traditional way.


6 comments:

Langit Jiwa said...

rileks wan, budak2 kena campak tu mmg biasa la..normally campak akan start hari ke-3 or 4 slps demam.. n bila kena campak dia akan hilang selera utk minum susu, but that wont last long..no worries.. nanti lepas dia ok kena catch up la balik bg dia minum susu, or bg mkn apa yg patut.. for the time being, just bg dia mkn ubat n ubat sapu yg Dr.biasa bagi.insyaallah, demam campak ni tak lama pun..

to adriana - get well soon dear..

adioss..

Azealea Dz said...

ciannye baby adriana... wishing u a super speedy recovery k,lovely..

Unknown said...

Ala sianyer adriana, wan awal2 jgn bagi air kepala dulu, demam dia baru nak mula...dah lama sikit ok kot,tuam kepala dia dgn air suam. bagi kebah sikit. don't worry my friend insyaallah sihat nanti tu.

wanrulez said...

thanx din, azea and nurman.

campak tu mcm x obvious sgt.
bintik halus jer.
tp...yg aku sian batuk dia.
mcm nk termuntah dia batuk.
pegi klinik dr x bg pun ubat batuk.

smlm aku try bg madu lebah.

Anonymous said...

pengalaman anak aku demam dekat seminggu camni la..kejap sejuk kejap panas bila naik sampai 39-40 celsius. tgah2 mlm pun kena lap bg badan dia mcm biasa.serius masa tu sumbat ubat terus.takde nak kasi telan2, mmg tak tido la..terjaga je tgok suhu dia..sepanjang seminggu demam 4 kali aku pegi klinik termasuk klinik pakar..lembik anak aku..mula demam hari isnin, sampai jumaat aku terpaksa bawa spital..tgok darah normal..lega aku..esoknya sabtu dah tak demam ..kena campak rupanya..
tapi bagi aku jgn pandang ringan la kalo anak sakit ke apa..kadang2 doktor akan ckp biasa je demam ni.. tapi aku tgok teruk je..ntahla..

wanrulez said...

tu ler

aku pun risau gak. baru ni dr ada bg ubat sapu.

Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers